جمعه 5 بهمن 1403   13:17:00
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
اخبار بین الملل
چهارشنبه، 12 دي 1403 | 08:07:11

شکایت از 3 بانک آمریکایی به دلیل کلاهبرداری در برنامه پرداخت 

دفتر حمایت مالی از مصرف‌کنندگان آمریکا اعلام کرد که علیه بانک‌های جی پی مورگان چیس (JPM.N)، بانک آمریکا (BAC.N) و ولز فارگو (WFC.N) به دلیل ناکامی در محافظت از مصرف‌کنندگان در برابر کلاهبرداری گسترده در پلتفرم پرداخت Zelle شکایتی طرح کرده است.

رویترز گزارش داد که این شکایت زمانی آغاز شد که سازمان دیده‌بان با یک دستور کار جسورانه در هفته‌های پایانی دولت دموکرات جو بایدن در تلاش برای پیشبرد حمایت از مصرف‌کنندگان قبل از اینکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب آژانس را اصلاح کند، پیش می‌رود. این اقدامات جمهوری‌خواهان کنگره را به چالش می‌کشد که از آژانس‌ها خواسته‌اند قانون‌گذاری را متوقف کنند.

دفتر حمایت مالی از مصرف‌کنندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفت که به دنبال متوقف کردن اقدامات غیرقانونی ادعایی از طریق Zelle، جبران خسارت و مجازات‌ها و دریافت تسهیلات دیگر برای مصرف‌کنندگان است.

روهیت چوپرا، مدیر این دفتر در یک جلسه توجیهی به خبرنگاران گفت: «آنچه آنها ساختند تبدیل به معدن طلا برای مجرمان شد»، این کار را برای کلاهبرداران آسان کرد تا حساب‌ها را تخلیه کنند، درحالی‌که حمایت ناکافی از مصرف‌کنندگان را فراهم می‌کرد یا آنها را برای ضرر و زیان کامل می‌کرد. این بانک‌ها با اجرای یک سیستم پرداخت که کلاهبرداری را آسان می‌کرد، قانون را زیر پا گذاشتند، درحالی‌که از کمک به قربانیان امتناع کردند.

دفتر حمایت مالی از مصرف‌کنندگان آمریکا گفت: بانک‌ها قوانین فدرال را از طریق شکست‌های اساسی نقض کرده‌اند و ادعا می‌کنند که درها را به روی کلاهبرداران باز گذاشته‌اند، به متخلفان مکرر اجازه داده‌اند تا بین بانک‌ها جهش کنند، پرچم‌های قرمزی را که می‌توانست از کلاهبرداری جلوگیری کند نادیده گرفته و مصرف‌کنندگان را پس از وقوع کلاهبرداری رها کرده‌اند.

دفتر حمایت مالی از مصرف‌کنندگان آمریکا گفت که مشتریان سه بانکی که در شکایت از آنها نام برده شد، در طول هفت سال از زمان معرفی Zelle بیش از 870 میلیون دلار ضرر کرده اند.

قوانین فدرال، بانک‌ها را ملزم می‌کند که برای پرداخت‌های غیرمجاز، به‌عنوان‌مثال، اگر حساب‌هایشان هک شده باشد، هزینه‌های مشتریان را بازپرداخت کنند اما در برخی موارد، بانک‌ها در برابر بازپرداخت مشتریانی که فریب خورده‌اند تا خودشان پرداخت‌ها را انجام دهند، مقاومت کرده‌اند.

سازمان دیده‌بان مصرف‌کننده توضیح می‌دهد که چگونه صدها هزار مصرف‌کننده، شکایات کلاهبرداری را ثبت کردند و تا حد زیادی از کمک محروم شدند، به برخی از آنها گفته شد برای بازیابی پول خود مستقیماً با کلاهبرداران تماس بگیرند.

مقامات دفتر حمایت مالی از مصرف‌کنندگان آمریکا گفتند که بدون درنظرگرفتن روی کار آمدن دولت جدید و تغییرات احتمالی مدیران این دفتر، به اقدامات اجرایی علیه Zelle ادامه خواهد داد. 
ایلان ماسک، میلیاردر، مشاور نزدیک ترامپ که تلاش برای مهار بوروکراسی را رهبری می‌کند، خواستار تعطیلی این دفتر شده است.

Zelle یک شبکه پرداخت است که متعلق به هفت بانک از جمله JPMorgan و BofA است. بیش از 143 میلیون مصرف کننده آمریکایی و تجارت کوچک به‌عنوان مشتری دارد.

در نوامبر 2023، بانک‌های موجود در اپلیکیشن پرداخت، بازپرداخت قربانیان کلاهبرداری‌های جعلی را برای رفع نگرانی‌های مربوط به حمایت از مصرف‌کننده آغاز کردند.

بر اساس گزارش کمیته سنای آمریکا، درصد مصرف‌کنندگانی که برای تراکنش‌هایی که به‌عنوان تقلب مورد مناقشه قرار گرفته‌اند بازپرداخت شده‌اند، در سال 2023 در بانک‌های JPMorgan، Bank of America و Wells Fargo به 38 درصد کاهش یافته است.

جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی مورگان، منتقد صریح چندین طرح اصلی نظارتی مالی آمریکا، از جمله طرح‌های دفتر حمایت مالی از مصرف‌کنندگان آمریکا بوده و قول داده است با اقداماتی که به گفته او بانک‌ها را ایمن‌تر نمی‌کند، مخالفت کند.

JPMorgan و BofA هر دو در پرونده‌های اولیه امسال اعلام کردند که می‌توانند از دفتر حمایت مالی از مصرف‌کنندگان آمریکا به دلیل تحقیقات آژانس در مورد Zelle شکایت کنند. 

 
کلمات کلیدی : سازمان نظارت بر مصرف‌کنندگانحمایت از مصرف‌کنندگانکلاهبرداری در برنامه پرداختبانک آمریکا
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ